Viktiga delar i mötet med våra kunder
Online Partners leveransavdelning ansvarar för några av de mest kritiska och viktigaste delarna i mötet med våra kunder - att säkerställa högsta kvalitet i det vi levererar till våra kunder. Kunden ska alltid få det som har beställts, inom rätt tid och till det pris som överenskommits.
Vår leverans omfattar i huvudsak fyr områden:
Teknisk konsultation och rådgivning inom Googles molntjänster, implementering av t ex Google Workspace i uppdragsgivarens organisation och migrering av data från t ex Microsoft Office till Google Workspace.
Utbildning inom Googles molntjänster, t ex Google Workspace för användare, administratörer och ledningsgrupper inom företag, kommuner och skolor.
Licenser för användare och administratörer samt Googlerelaterad hårdvara, t ex Chromebooks, mötesrumsteknik men även PC och tillhörande utrustning.
Support med stor kännedom och kunskap om företagets verksamhet, produkter och tjänster.
Leveransprocessen kan ibland vara lång och komplicerad, något som ställer höga krav på våra medarbetare. De är kvalitetsmedvetna med ett starkt driv att ta eget ansvar och att ständigt ha kunden i fokus. De har ett gott ordningssinne och god administrativ förmåga. Deras arbetssätt bidrar till ständiga förbättringar av leveransprocesserna.
Supporten tar emot i princip alla inkommande samtal och hanterar information i flera olika system. De sätter kunden i centrum och är skickliga kommunikatörer i tal och skrift och kan snabbt och professionellt bemöta våra kunders förfrågningar och problem genom flera olika verktyg t ex mail, telefon och chat.
Supportens arbete innefattar även administrativa uppgifter såsom uppdatering av kundrelaterad information i olika system/programvaror, fakturafrågor, licenshantering och skriftlig dokumentation samt aktivt deltagande i förbättringsarbete av rutiner och processer.